dimecres, 10 de febrer del 2016

TRAIL ROCACORBA 2016

7 de febrer de 2016

Més de 90 dies sense ploure, arriba el dia de la cursa i.......patam aigua!!

Arribem a les 7:45 el pavelló de Canet d'Adri (petita població del Gironès), ens dirigim a recollir el dorsal i tenim encara temps per fer-nos unes fotos amb els favorits de la cursa per equips.

Albert Pujol guanyador cursa per equips.                            Nuria Picas i Pau Bartolo gunyadors en la cursa per equips modalitat mixte

S'acosta l'hora de la sortida de la cursa que disputaré la EXPRESS, 20 km i 800 metres de desnivell positiu, amb sortida a les 9:00. Com ja he dit el principi feia més de 90 dies que no plovia i va decidir fer-ho el diumenge. Això, em feia replantejar la cursa, ja que tindríem que anar amb una mica més de compte a la baixada, on més gaudeixo.

Donen el tret de sortida, pel fet que m'he posicionat un pèl enrere els primers km he d'avançar molta gent per poder agafar el meu ritme, cosa que va costar un xic. Arribem a la primera pujada i ja es fa el primer tap, és el km3 aproximadament, en aquest punt i fins al km6 la cursa es torna molt nerviosa, molts avançaments de gent que venia més ràpid i jo que els volia seguir.

El punt més alt el tenim el km8, des del km3 fins al km8 tot va mirar cap amunt, són 5 pujades que es fan molt entretingudes, ja que al mig de cada pujada trobem una mica de baixada que ens permet recuperar l'alè.

Pujada fins el Santuari de Rocacorba

Un cop som a dalt, només falten 12 km de baixada, doncs no, és un continu de tobogans que per poder baixar primer hem de pujar. Un tros molt entretingut i que si el dia hagues acompanyat podría haver sigut molt ràpid, però el fet que és una zona amb pedres hem de vigilar de no patinar.

Carena del Rocacorba apunt d'arribar el santuari.

Baixada del santuari direccio a Canet d'Adri

Sortint de l'ultim avituallament, només queden 3 km per arribar, 3 km de pista que permet tornar a córrer mirant endavant, va ser un tram ràpid, ja que ens vam ajuntar un grup de 5 corredors i això va fer que el tram passes bé i ràpid.

Al final dels 20 km i 800metres positius arribem amb un temps de 2hores i 10minuts en la posició 88 de 450 participants.

Acabem amb bones sensacions i sent conscient que s'ha de treballar més per millorar petits errors per les properes curses i pel gran objectiu de la temporada, EMMONA 2016

Valoracions del TRAIL ROCACORBA

Tenim moltes ganes de fer aquesta cursa i només fer l'inscripció, la primera emprenyada, tan si tens xip groc com si no el tens, el preu és el mateix, la qual cosa no vaig trobar gaire bé, però les ganes de fer-la no es van fer enrere.

El dia de la cursa, va anar genial, un cop arribes a Canet d'Adri tot molt ben indicat per arribar el pavelló i cap problema per aparcar el cotxe, entrega de dorsal ràpida, màquies de cafè per esmorzar, pastes, sincerament aixó, no ho havia vist a cap cursa. Durant la cursa no tinc res a dir, circuit perfectament marcat, avituallaments molt correctes on no faltava de res, tot i que en un principi no donaven gots i estàvem obligats a portar el nostre, els avituallaments tenien gots.

Després de la cursa sempre es posa bé un entrepà, llàstima que no podia ser calent, només tenien entrepans freds, que hi farem, tant bé que es posa un entrepà de botifarra.

La zona de fisios, impressionant, 8 camilles amb 2 fisios per camilla, passàven una via que era massa, ben atesos i sense fer gaire cua. Així dona gust anar el fisio. Felicitats per aquest servei.

La zona de les dutxes, aquesta sí que es podria millorar una mica, un únic vestidor el pavelló de Canet d'Adri i a més era mixte, tot i que tots ja sabem que té un i que tenen les altres, no deixa de ser incòmode. També hi havia l'opció d'anar a les dutxes de Sant Gregori.

Fent una valoració ràpida, vaig trobar que és una cursa molt ben organitzada i molt recomanable.

Felicitats organitzadors i sobretot felicitats VOLUNTARIS sense vosaltres res seria possible